Co byste měli vědět předtím, než začnete publikovat na sociálních sítích?

Facebook, Instagram, YouTube, Linked, Twitter, WhatsApp, Twitter, Skype, Viber, Tik Tok a mnoho dalších – Uf je to tedy síla. Lidé se skoro ani nepozdraví, když se potkají v obchodě, ale na jejich Facebooku vidíte i to, co měli k obědu a večeři.

Mají tisíce “virtuálních” přátel, ale večer sedí doma sami na gauči.

Dokážou vám přes Messenger napsat, jak jste hrozní, a že ten účes vám vůbec nesedí. Ale když vás potkají na ulici, smějí se na vás jako blázni, a dělají, že jsou vaši nejlepší přátelé.

Svět se zbláznil. 

K čemu vlastně ty “sociální” sítě jsou? Abychom byli více sociální nebo asociální?

Taky jsem to tak měla. Sociální sítě jsem brala jako zdržování a zbytečnou ztrátu času. Nechtěla jsem do tohoto světa vůbec proniknout, bála jsem se ho.

Pak ale přišlo podnikání, a já věděla, že internet a Facebook je mocný pán.

Díky sociálním sítím můžu zažívat větší svobodu. Můžu svůj byznys šířit rychleji, přesněji a hlavně levněji.

Takže jsem se do toho pustila s odhodláním ten sociální svět prozkoumat do nejmenších detailů. Vytáhnout z něj to pozitivní, co mi v byznysu pomůže.

Četla jsem, studovala jsem, inspirovala jsem se, uplatňovala ve své praxi.

A ejhle, najednou jsem na tento svět získala úplně jiný pohled. Začala jsem ho obdivovat a milovat.

Co byste měli vědět, než začnete publikovat na sociálních sítích?

1. Sociální sítě jsou špatným pánem, ale dobrým sluhou

Člověk je od přírody sociální tvor. Vždycky žil ve skupinách a rád se dělil o své poznatky. Toto všechno umožňují sociální sítě. Být součástí něčeho velkého, sdílet to, co lidé umí, ukazovat se, komunikovat, být chválen a chválit, chlubit se, pomáhat a mnoho dalšího.

Ale všeho s mírou. Bohužel pokud propadnete „lajkování“ a neustálému sledování příspěvků – je tu něco špatně. Sociální sítě jsou úžasnými pomocníky, ale zlými pány.

Když se na to podíváme z nadhledu, všude vládne válka o pozornost. Začíná to reklamami v televizi, billboardy, na obalech, v novinách, časopisech, rozhlase atd. Všude chtějí naši pozornost, a nebojí se za to utratit velké peníze.

No, a miliony vašich potenciálních zákazníků jsou připojeni k internetu každý den, ale neví o vás. Vaším největším cílem na internetu je upoutat jejich pozornost a proměnit je ve vaše nadšené zákazníky a kolegy v sítí, kteří o vás budou jen básnit.

Protože úspěšný online byznys je v zásadě o 2 věcech:
– To, jak dobře se naučíte získat a udržet pozornost potencionálních zákazníků
– Jak tuto pozornost dokážete proměnit na peníze

No, a právě získat pozornost vám velice dobře pomůžou sociální sítě.

2. Jak pracovat se sociálními sítěmi? Co a jak publikovat?

  • Bavte lidi
  • Pomáhejte druhým
  • Tvořte hodnotný obsah
  • Buďte struční
  • Vyprávějte příběhy
  • Nešetřete humorem
  • Buďte sami sebou
  • Dejte do toho emoce
  • Držte se tématu
  • Pište slušně

Toto je pár zásadních pravidel, které je dobré mít na paměti, když budete psát a tvořit na sociálních sítích.

Pak začnete tvořit komunitu, která bude sdílet vaši společnou vizi. Díky příspěvkům, příběhům, návodům, kterými budete pomáhat a zároveň bavit si vás lidé zamilují. 

3. Jakou sociální síť si vybrat? 

Všechno záleží na tom, jací jsou vaší zákazníci. Nejedná se o to, jestli jsou hnědovlasí nebo blondýny. Jestli jsou hodní nebo naopak mají tendenci se vychvalovat.

Tady je potřeba se zaměřit na jejich věk, pohlaví, vzdělání, koníčky, povolání. Každá věková skupina využívá jinou soc. síť. Pokud vaši zákazníci budou mladí lidé, kteří miluji rock a večer sedí u piva v hospodě. Asi jejich oblíbená síť nebude Linked ani Twitter. Spíše se zaměřte na Instagram a WhatsApp.

Naopak pokud budete hledat vašeho vytouženého zákazníka mezi managery a řediteli podniků, určitě stojí za to se napojit na Linked a Facebook.

Vzato “polopatě” – mladší lidé mají tendenci obsah konzumovat rychleji – tím pádem Instagram je ideál. Srdce, palec a jedeme dál.

Starší generace je více rozvážnější a potřebuje do toho zapojit i pravou hemisféru.

4. Buďte autentičtí 

Není nic horší, když ze sebe začnete dělat někoho jiného, než v reálu skutečně jste.
Krásné fotky modelky na pláži s vypracovaným tělem po užívání vašich produktů, určitě zaujmou mnoho lidí a navnadí na vaše produkty. Pokud se ale v reálu zákazník potká s vámi, a uvidí unavenou, ustaranou, protivnou a povadlou ženskou, asi moc vašim produktům věřit nebude.

Sdílejte příběhy a obrázky, které jsou opravdu vaše. Které jste prožili vy nebo vaši klienti. Lidé ve vás uvidí bytost z masa a kostí a vy si získáte jejich důvěru.

5. Nevzdávejte to

Nic v životě není úplně jednoduché a úspěch přes noc vzniká většinou jen v pohádkách. Pokud chcete v online světě a na sociálních sítích uspět, nevzdávejte to po prvním nezdaru. Nečekejte, že se k vám hned pohrnou zákazníci a objednávky. Vytvořte si strategii a plán. Co, kdy a kde budete publikovat.

Příklad:

  • každé úterý publikujete nový článek, příběh nebo inspirativní zamyšlení
  • ve středu vložíte citát
  • ve čtvrtek zveřejníte video (třeba návod, rozhovor, informaci k nějaké situaci)
  • v pátek dáte soutěž
  • v neděli citát

Naplánujte si svou strategii a dodržujte ji. Komunikujte se zákazníky na sociálních sítích, nebojte se jich. Chcete jim přece pomoc vyřešit jejich problémy. 🙂

Vždy mějte na paměti: nejdříve pomáhejte, potom prodávejte. 

Pokud vám článek pomohl získat nový pohled na svět sociálních sítí, sdílejte ho – může pomoci i ostatním.

S láskou

Markéta

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.